Tuesday, October 21, 2008

BUKTI KEADILAN - RM200 AHLI KEADILAN SEUMUR HIDUP

Assalamualaikum..

Merujuk akhbar SINAR HARIAN edisi sinar@sentral pada 20 Oktober 2008 muka surat 11 dengan tajuk AMK lancar kad keahlian seumur hidup.

Besar juga angan-angan Parti KeLDAIan Rakyat nak mencari ahli-ahli seumur hidup untuk parti mereka. Dulu telah ada ahli seumur hidup Parti KeLDAIan Nasional tapi entah ke mana keahliannya dan yuran kutipan pun belum tahu ke mana hala tujunya. Kini mereka datang lagi bawa berita gembira kepada pengikut-pengikutnya supaya menjadi ahli seumur hidup dengan BAYARAN RM 200.oo.
Sedang rakyat mengeluh mengenai kenaikan harga barang kesan ekonomi global PKR pula mengambil kesempatan untuk mengaut keuntungan yang berlipat kali ganda. Berikut fakta menarik untuk ingatan pembaca :
1. Logikkah bayar RM 200.00 hanya dapat kad ahli seumur hidup (kos material RM10 - RM15). Keuntungan RM185.00 - RM190.00. Kad keahlian UMNO cuma bayar RM2.00 dah boleh dapat lepas tu boleh collect points melalui i-cash, memang bangga rasanya
2. Purata jangka hayat umur lelaki di Malaysia adalah 65 tahun dan perempuan 68 tahun. Dalam UMNO cuma bayar yuran keahlian RM2.00 dan tahunan RM1.50. Ahli seumur hidup RM50.00. Kalau mula jadi ahli UMNO umur 20 maka jumlah kos ahli RM69.50 bagi lelaki dan RM 74.00 bagi perempuan. Kalau daftar ahli seumur hidup UMNO dapat diskaun cuma bayar RM50.00. Kalau mula jadi ahli PKR umur 20 tahun maka kos yuran sehingga umur 65 tahun bagi lelaki RM4.44 setahun dan RM4.17 setahun bagi perempuan sehingga umur 68 tahun. Kalau yuran tahunan sebenar PKR mungkin lebih mahal. Macam langit dgn bumi beza yuran antara UMNO dan PKR.
3. Mesyuarat UMNO cawangan diadakan sekurang-kurangnya sekali setahun dan dapat makan percuma. Memang berbaloilah dengan RM1.50 setahun. PKR berapa kerat sangat cawangan yang diwujudkan yang ada cuma bahagian-bahagian AMK kalau nak buat mesyuarat tahunan pun sukar sebab parti pelbagai bangsa apatah lagi kepada ahli yang tak tahu menahu aktiviti yang dirancang. Banyaknya bincang kat kedai kopi jerr itupun ditanggung oleh kepala kumpulan-kumpulan dalam PKR. Lama-kelamaan bengkok la kepala tu. Duit yuran tahunan entah ke mana gunanya dan itu tak sebut lagi yuran seumur hidup RM200.00???
4. Bila ada mesyuarat UMNO cawangan maka ada organisasi yang tersusun dan berusaha melaksanakan segala program yang dirancang. Banyak program yang dilaksana semakin banyak manfaat program yang diperolehi oleh ahli. Dalam PKR main lantik-lantik ketua dan ajk macam tu aja tak pernah ada mekanisme yang betul. Itu sebab pemimpinnya memang kurang kualiti dan syok sendiri. Ini termasuklah ahli PKR yang mengatakan 'zina sama seperti sedekah'. Program pun tak dilaksanakan secara menyeluruh ke semua peringkat.
5. Hayat UMNO InsyaAllah selama-lamanya jadi berbaloilah yang jadi ahli tapi PKR nampak gayanya akan tumbang setahun dua ni. Buat apa bayar RM2oo untuk ahli PKR seumur hidup walaupun usianya mungkin tinggal setahun dua.
6. Aktiviti UMNO kita nampak jelas menyumbang manfaat kepada orang Melayu dan penduduk kampung. Sekurang-kurangnya segar aktiviti kemasyarakatan. Jadi berbaloi dengan RM1.50 setahun. Kalau PKR tak tentu hala aktivitinya dan kena pulak ambil kira sensitiviti ahli kaum bukan Melayu. Itu yang boleh buat boneka gambar raksasa Anwar Ibrahim kat Batu Caves silap hari bulan orang Melayu PKR boleh sama-sama bergotong royong membersihkan masjid dan rumah ibadah agama bukan Islam. Jadi memang amat tak berbaloi dengan yuran dikenakan TAPI APAKAN DAYA INILAH KEADILAN YANG DIBERIKAN KEPADA AHLI-AHLI PKR YANG MASIH MELEMBUKAN DIRI KEPADA PEMBOHONG NO. 1 NEGARA.
Assalamualaikum...
alfarabi2-kelab maya umno
umno-bgnpasir.blogspot.com

1 comment:

Anonymous said...

Orang undi PKR sebab dia tak nak undi BN,bukan sebab PKR ni betul ke tidak. Orang undi PKR ni adalah orang yang tak tahu hujung pangkal erti perjuangan politik hidup dlm negara yang majmuk. Main belasah saja. Apala orang melayu kita ni..